Juhannuksen sää: selviää tai melkein selviää

Juhannus oli ja meni, kukin enemmän tai vähemmän humalassa. Itse vietin jussini Nummirockissa hyvän musiikin ja humalaisten hevareiden seurassa. Ihan mukava viikonloppu, vaikkakin ajoittain todella raskas, sanan kirjaimellisessa merkityksessä. Väsymys yllätti enemmän kuin kaksi kertaa. Perjantaina olin melko antisosiaalinen, enkä sosialisoitunut leirissäni olleiden kanssa kovinkaan paljoa verrattuna muihin päiviin…

Moni varmaan haluaa kuulla tarkemmin seikkailuistani? Tässä merkinnässä aion kertoa enemmän lähinnä juomaseikkailuistani. Täältä voit lukea jussikuulumisista muuten. Lähdin siis matkaan aikaisin aamulla, puoli kahdeksalta, kimppakyydissä kohti Seinäjokea. Minut poimi suoraan kotioveltani Joutsalainen pariskunta, eikä matka maksanut kuin kympin. Seinäjoella kävin Hesburgerissa syömässä, ja sitten suunnistin kohti Matkakeskusta.Oli erittäin ajoissa, jo kahdeltatoista Matkakeskuksella bussia odottamassa. Kävin kysymässä sisätiloista, jossa kukaan ei tiennyt mistään mitään. Kävi ilmi että Nummirock ei ollut antanut kovin hyviä ohjeita…

Menin siis kommunikaattorillani nettiin, ja tarkistin bussiajat. 14:15, selkis. Huomasin että pihalle kerääntyi tutun näköisen vaatetuksen omaavaa porukkaa, ja huomasin olevani oikeassa porukassa. Kuuntelin tietty musiikkia, enkä jaksanut hirveästi jutella ihmisille. Porukka näemmä aloitteli siinä jo juomista, ja pian se bussi tulikin. Bussin ovella rohkenin jutella ihmisille, jotka vaikuttivat oikein mukavilta. Osa tyypeistä esittäytyi nimimerkeillä, ja Bruce sanoi että ehtisin vielä kauppaan. Kävin siis juoksujalkaa lähikaupassa ostamassa korillisen juotavaa.

Siitä se ilta sitten lähti käyntiin, kirjaimellisessä merkityksessä. Kaikilla oli litratolkulla juotavaa, ja juttu lähti luistamaan. Ensimmäisinä tutustuin joihinkin 92-93-kesäisiin, eikä oikein jutut tuntuneen natsaavan. Siirryin bussin peräosaan, ja löysin minulle oikean porukan. 80-lukulaisia, jees! Matka taittui todella nopeasti paskaa puhuessa, ja pian olimmekin jo Nummijärvellä. Kävin hakemassa rannekkeen, ja suuntasimme leirintään.

Koska olen black metal -miehiä, päätin leiriytyä mieluummin metsään (IN THE FOREST YEAH) kuin rannalle. Matkalla hukkasin 80-luvulla syntyneet uudet kaverini, joten ”jouduin” ysäreiden kanssa samaan leiriin. Mietin että vittuakos tässä, ja purin telttani ja kamani siihen hieman vastahakoisesti. Otin juotavaa mukaan, ja lähdin saman tien etsimään kavereitani. Kiersin alueen pari kertaa, ja törmäsin Reettaan, joka opasti minut heidän leiriinsä.

Kävimme Joannan kanssa siirtämässä telttani. Siitä jatkui sitten tinaaminen, enkä loppuillasta muista mitään. Kävimme katsomassa Kiuasta, jonka kuvasinkin, mutta Korpiklaanin keikkaan mennessä olin aivan liian päissäni. Olin jo yhden jälkeen nukahtanut telttaani. Luojan kiitos että kaikki kamat oli vieressäni teltan sisällä, ja munalukolla lukittu teltan suu sisältä päin. Ensimmäisen yön nukuin kuin tukki.

Mitä nyt illalta muistan niin jossain vaiheessa kävimme kaupassa, ja olin ostanut jo sen edellisen 6-packin lisäksi 6-packin kultalonkeroa, ja 6-packin sandelsia, 0,5l. Lisäksi minulla oli kossua 0,5l, 40%. Jatkuvasti joku juotti minulle jotakin, eikä omia juomia tullut juotua paljon yhtään… muistan maistaneeni jonkun 80% vodkaa, jossa oli jotain chiliä. Se sai kurkkuani polttelemaan, mutta en edes irvistänyt.

Kävimme myös rannalla, ja tapasin tyyppejä joita näen otetuissa valokuvissa. Juttelin myös Torture Killerin laulajan Jurin kanssa, ja minusta on hänen kanssaan yhteiskuva. Paljon en kyllä tapaamisesta muista…

Perjantaina heräsin helvetin kovaan krapulaan. Hengittelin syvään, ja meinasin oksentaa. Olin erittäin antisosiaalinen sinä päivänä. Kävin vain katsomassa ja kuvaamassa bändit, ja illalla menin nukkumaan. Lauantaina oli parempi fiilis, ja aloitin uudestaan töitten jälkeen. Se oli sellainen mukava pössis, ja juttelin mm. kanadalaisen tyypin kanssa joka oli tullut sieltä asti katsomaan Finntrollia. Lisäilin kaikki tapaamani ihmiset Facebookiin tietysti.

Sunnuntaina lähdin sitten aikaisin pois, kun hekez tuli hakemaan minua aamulla. Kaikki rahat olivat menneet syömiseen ja juomiseen ja matkoihin, kun bussikin maksoi 15e Seinäjoelta. Olisin liftannut jos hekez ei olisi pelastanut. Kiitos vielä kerran Heikki, olet todella hyvä ystävä.

Sepä siinä tiivistettynä :-D tänään oli sauna, ja nytkin olen tässä hieman huppelissa. Tullut otettua tuota Sandelsia ja Kultalonkeroa muutaman mustikkashotin ja kossupaukun lisäksi. Pitää yrittää juoda nuo juhannukselta jääneet pois…

Mutta eipä tässä muuta kuin (känni-)irkkaamisiin!

rolle

Tämän sivuston ja sen kanavan perustaja, ja ylläpitäjä, ystävällinen hevi-ihminen, elokuvafriikki joka harrastaa vapaa-aikanaan perhe-elämää ja tietokoneita.